gdrp

Използваме бисквитки за персонализиране и статистика.
Политика за лични данни

Съобщения

  • 04.09.2025

    В срок до 30 октомври 2025 г. всеки оператор на стационарна инсталация с издадено Разрешителното за емисии на парникови газове е необходимо да предприеме действия за актуализация на плана си за мониторинг.

    На 17 декември 2024 г. Европейската комисия одобри нова версия на Плана за мониторинг, който е неразделна част от Разрешителното за емисии на парникови газове на операторите на стационарни инсталации.

    Новият образец на План за мониторинг е публикуван на интернет страницата на ИАОС на следния линк: https://www.eea.government.bg/vazhno-iziskvaniya-za-monitoring-i-dokladvane-na-emisii-na-parnikovi-gazove-za-perioda-2013-2020-g-saglasno-reglament-es-601-2012-g-na-komisiyata.

    Актуализацията се налага от изискванията на Закона за ограничаване изменението на климата, според който Разрешителното за емисии на парникови газове се преразглежда при настъпили промени в нормативната уредба по ограничаване изменението на климата.

    Необходимо е всеки оператор на стационарна инсталация с издадено Разрешителното за емисии на парникови газове да актуализира плана си за мониторинг, използвайки новия образец, като подаде в ИАОС в срок до 30 октомври т.г. необходимите документи и заплати такса в размер на 200 лв. съгласно Тарифата за таксите, които се събират в системата на Министерство на околната среда и водите.

  • 19.06.2025

    До 15 септември е срокът за регистрация на общини, училища, НПО и бизнес организации за участие в Европейската седмица на мобилността 2025

    Кампанията „Европейска седмица на мобилността“ на Европейската комисия се провежда всяка година в периода 16-22 септември с основна цел да насърчат европейските общини да въвеждат и подпомагат устойчив транспорт и начини на придвижване.  

    Тема на годината: Мобилност за всички

    Темата на кампанията за 2025 г. е „Мобилност за всички“.  Целта е да се гарантира, че всички хора имат достъп до устойчив транспорт, независимо от техните доходи, местоположение, пол или способности. Много хора се сблъскват с предизвикателства като високи разходи или липса на възможности за транспорт, които ограничават достъпа им до работни места, образование и основни услуги, известно като транспортна бедност. През 2025 г. „Европейска седмица на мобилността“ ни приканва да си представим и да градим общества, в които транспортните услуги са налични, достъпни, на достъпни цени, приобщаващи и безопасни, като се гарантира, че общественият транспорт, ходенето пеша и колоезденето са справедливи възможности за всеки. Социалният фонд за климата (СФК) помага на общностите и домакинствата да се адаптират към тези промени, като подкрепя достъпни и устойчиви решения за мобилност. Нека заедно да преобразим всяко пътуване и да осигурим мобилност за всички!

    Основните събития се провеждат всяка година от 16 до 22 септември, като обикновено кампанията завършва с популярния „Ден без автомобили“. Местните власти се насърчават да използват основната седмица, за да тестват иновативни мерки за планиране, да популяризират нова инфраструктура и технологии, да измерват качеството на въздуха и да получават обратна връзка от обществеността. С присъединяването на повече градове всяка година и с огромната си медийна видимост, кампанията е широко призната като движеща сила към устойчива градска мобилност в Европа и извън нея. 

    В кампанията може да участва всяка община, училище, НПО, бизнес организация или всеки, който иска да покаже как промотира придвижване с нулеви емисии, като организира дейност(и) по поне един от следните три критерия:

    1. Организиране на седмица с дейности, отчитащи темата тази година „Мобилност за всички“: събития и игри на открито, беседи и др.

    2. Изпълнение на поне една нова постоянна мярка: Осигуряване на надеждни услуги и ясна информация в реално време, за да се осигури избор на най-ефективните и устойчиви варианти за пътуване, особено на хората с физически, сетивни или когнитивни увреждания; Ангажиране на всички заинтересовани страни гарантира решения, които отразяват реалните нужди на хората; Ефективно сътрудничество извън административните граници и географски райони осигурява безпроблемен транспорт за всички и др.

    3. Организиране на Ден без автомобили (за предпочитане на 22 септември): необходимо е да се затворят едно или няколко пространства, запазени за пешеходци, велосипедисти и обществен транспорт за най-малко един цял ден (от един час преди до един час след официалното работно време).

    Краен срок за регистрация - 15 септември 2025 г.

    Полезни материали:

  • 01.02.2024

    От 1 февруари 2024 г. е в сила нова функционалност „отложено подаване", която предоставя допълнителни 30 дни за подаване на отчета към МКВЕГ. Няма да бъдат налагани санкции на декларатори, които подават първия си отчет „отложено“. В съответствие с Регламент за изпълнение 2023/1773, уреждащ преходния период, първите три МКВЕГ доклада могат да бъдат променяни и коригирани впоследствие до 31 юли 2024 г. 

    За да достъпите CBAM платформата е необходимо да извършим предварителна регистрация на всички задължени лица в UUM&DS/CUST. 

    В тази връзка следва да предствите, на e-mail адрес: cbam@eea.government.bg, следната информация:

    • 1. ЕОРИ номер;
    • 2. Юридическо лице или физическо лице сте;
    • 3. Наименование на фирмата/ физическо лице;
    • 4. Икономически оператор или митнически представител сте;
    • 5. E-mail адрес, с който сте регистрирани в EU Login. 
  • 08.01.2024

    Информация за физически и юридически лица, задължени да представят годишни отчети по чл.31, чл.32, чл.33, ал.1, чл.34 и чл.35, ал.1 от Наредба №1 от 17 февруари 2017г. за реда и начина за обучение и издаване на документи за правоспособност на лица, извършващи дейности с оборудване, съдържащо флуорсъдържащи парникови газове, както и за документирането и отчитането на емисиите на флуорсъдържащи парникови газове (Наредба №1):

    С цел осигуряване спазването на изискванията на чл.39а, ал.1 и 2 от Наредба №1, Ви информираме, че от 01.01.2024г. е пусната в експлоатация Информационна система за събиране и обработване на данни за флуорсъдържащите парникови газове. В тази връзка e необходимо да предприемете действия по регистрация в информационната система, която e достъпна на адрес:  https://fpg.eea.government.bg.

    Обръщаме внимание, че регистрацията в системата става единствено чрез квалифициран електронен подпис (КЕП), издаден от квалифициран доставчик на квалифицирани удостоверителни услуги. На посочения по-горе адрес е налично и Ръководство за задълженото лице, което може да използвате при регистрирането и подаването на отчети в информационната система. Срокът за подаване на отчетите за периода от 01.01.2023 до 31.12.2023 година е 31.03.2024г.

    При проблеми, свързани с работата на системата, можете да се обръщате към съответната РИОСВ или да пишете на следните електронни адреси: m.kaneva@eea.government.bg и kadastre@eea.government.bg, тел.: 02/940 64 12, +359 889 665 030.

  • 02.01.2024

    Изпълнителна агенция „Инфраструктура на електронното управление“  поддържа и администрира Система за сигурно електронно връчване, която замества класическия модел за препоръчана поща.

    Електронното връчване е система, която позволява изпращане и/или получаване и съхраняване на електронни документи за/от публични органи, физически и юридически лица. Тя поддържа възможност за известяване чрез e-mail и SMS. Времето на изпращане и получаване на документа/съобщението и неговото съдържание се удостоверява с квалифициран времеви и електронен печат на агенцията. Услугата за електронна препоръчана поща представлява електронен еквивалент на препоръчана поща с обратна разписка и е предназначена за граждани и юридически лица, за администрации (в т.ч. общини), за лица, осъществяващи публични функции, и за организации, предоставящи обществени услуги.

    Линк за регистрация в Системата за сигурно електронно връчване: https://edelivery.egov.bg/

    ИАОС препоръчва на гражданите и бизнеса да използват Системата за сигурно електронно връчване с цел максимално да се намали необходимостта от физическо посещаване на агенцията.

  • 20.12.2023

    Във връзка с Решение № 15869/21.11.2019 г. на Върховния административен съд и на основание чл. 12, ал. 4 от Наредбата за разделно събиране на биоотпадъци и третиране на биоразградимите отпадъци, за отчетната 2016 г., Изпълнителният директор на ИАОС издава Заповед № 131/09.06.2020 г., за определяне на целите по чл. 31, ал. 1, т. 1 от Закона за управление на отпадъците, за общините Брезник, Габрово и Перник.

  • 11.05.2023

    На 24.02.2023г. влизат в сила изменения и допълнения на Наредба №1 от 17 февруари 2017г. за реда и начина за обучение и издаване на документи за правоспособност на лица, извършващи дейности с оборудване, съдържащо флуорсъдържащи парникови газове, както и за документирането и отчитането на емисиите на флуорсъдържащи парникови газове (наредбата), с които се осигурява техническа възможност за изпълнение на задължението на физически лица и юридически лица за подаване на годишни отчети, съгласно чл.31, чл.32, ал.1, чл.33, ал.1, чл.34 и чл.35, ал.1 от наредбата.

    Към настоящия момент е налице обективна невъзможност да се изпълни срокът, заложен в разпоредбите, които уреждат създаването на информационната система по чл.17г, ал.1 от ЗЧАВ, чрез която ще се подават годишни отчети от посочените лица, съгласно чл.39, чл.39а, чл.39в и чл.39г, което налага уреждането на материята до създаването на информационната система и нейното технологично функциониране.

    До осигуряване прилагането на изискванията за подаване на отчетите по електронен път посредством информационната система, отчетите ще продължат да се представят както и досега – на електронен носител (диск, флаш памет) на регионалните инспекции по околната среда и водите (РИОСВ), в срока по чл.39а, ал.2 от наредбата. Срокът за подаване на отчетите за периода от 01.01.2022 до 31.12.2022 година е 31.03.2023г.

  • 24.02.2023

    Изпълнителна агенция „Инфраструктура на електронното управление“ поддържа и администрира Система за сигурно електронно връчване, която замества класическия модел за препоръчана поща.

    Електронното връчване е система, която позволява изпращане и/или получаване и съхраняване на електронни документи за/от публични органи, физически и юридически лица. Тя поддържа възможност за известяване чрез e-mail и SMS. Времето на изпращане и получаване на документа/съобщението и неговото съдържание се удостоверява с квалифициран времеви и електронен печат на агенцията. Услугата за електронна препоръчана поща представлява електронен еквивалент на препоръчана поща с обратна разписка и е предназначена за граждани и юридически лица, за администрации (в т.ч. общини), за лица, осъществяващи публични функции, и за организации, предоставящи обществени услуги.

    Линк за регистрация в Системата за сигурно електронно връчване: https://edelivery.egov.bg/

    ИАОС препоръчва на гражданите и бизнеса да използват Системата за сигурно електронно връчване с цел максимално да се намали необходимостта от физическо посещаване на агенцията.

  • 14.12.2022

    123 test